Amphiregulin and Epiregulin Expression in Colorectal Carcinoma and the Correlation with Clinicopathological Characteristics
- Li, Xiao-Dong
- Miao, Su-Yu
- Wang, Guo-Liang
- Yang, Li
- Shu, Yong-Qian
- Yin, Yong-Mei
Summary
Background:
Amphiregulin (AREG) and epiregulin (EREG) have been found to play pivotal roles in several malignancies. However, the correlation between their expression and clinicopathological factors in colorectal carcinoma (CRC) is yet to be further investigated. To clarify the clinical significance of AREG and EREG expression in CRC, we detected serum and tissue levels of AREG and EREG.
Patients and Methods:
We detected serum AREG and EREG levels by ELISA, and tissue levels by immunohistochemical test in 73 patients with CRC. The correlation between each independent clinicopathological characteristic and AREG and EREG levels was examined.
Results:
There was significant correlation between serum AREG level and vascular invasion. There was no correlation between EREG serum level and any clinicopathological characteristics. Among the 73 primary lesions, 51 were AREG-positive, and 48 were EREGpositive. AREG-positive status was significantly correlated with depth of tumor invasion, distant metastases, and nerve invasion. EREG-positive status was significantly correlated with depth of tumor invasion and distant metastases. Coexpression analysis showed that 46 patients were both AREG-positive and EREG-positive.
Conclusions:
High serum and tissue levels of AREG and high tissue level of EREG are predictors of a poor prognosis in patients with CRC.
Hintergrund:
Amphiregulin (AREG) und Epiregulin (EREG) spielen nachweislich eine bedeutende Rolle bei verschiedenen Tumorerkrankungen. Die Korrelation zwischen ihrer Expression und klinikopathologischen Faktoren beim Kolorektalkarzinom (CRC) muss jedoch noch eingehender untersucht werden. Zum Nachweis der klinischen Signifikanz der AREG- und EREG-Expression beim CRC wurde der Serum-und Gewebespiegel von AREG und EREG bestimmt.
Patienten und Methoden:
Der AREG- und EREG-Serumspiegel von 73 CRC-Patienten wurde mittels ELISA und der Gewebespiegel immunhistochemisch bestimmt. Die Korrelation zwischen jeder unabhängigen klinikopathologischen Eigenschaft und dem AREG-/EREG-Spiegel wurde bestimmt.
Ergebnisse:
Eine signifikante Korrelation bestand zwischen dem AREG-Serumspiegel und vaskulärer Invasion. Der EREG-Serumspiegel war mit keiner der klinikopathologischen Eigenschaften korreliert. Von den 73 Primärläsionen waren 51 AREG-positiv und 48 EREG-positiv. AREG-positiver Status war signifikant mit Tiefe der Tumorinvasion, Fernmetastasen und Nerveninvasion korreliert. EREG-positiver Status war signifikant mit Tiefe der Tumorinvasion und Fernmetastasen korreliert. Die Koexpressionsanalyse ergab, dass 46 Patienten sowohl AREG-positiv als auch EREG-positiv waren.
Schlussfolgerungen:
Ein hoher AREG-Serum- und Gewebespiegel sowie ein hoher EREG-Gewebespiegel sind Prädiktoren einer ungünstigen Prognose bei Patienten mit CRC.